Jak wzmocnić system odpornościowy?

Jesienna dieta


Jesień jest piękną porą roku, nierzadko jednak niosącą za sobą zwiększone ryzyko zachorowania na przeziębienie i grypę.

Co więc zrobić, aby ten okres przeżyć w zdrowiu i dobrym samopoczuciu?

W okresie jesiennym jedz produkty zawierające :

Wkomponuj w swoją dietę produkty zwane “naturalnymi antybiotykami”: czosnek, cebula, żurawina, propolis, tymianek, oregano, bazylia, szałwia lekarska, cynamon, imbir;

Jedz ciepłe śniadania. Gotowana kasza jaglana, bądź płatki owsiane z dodatkami (np. orzechami, owocami, miodem, cynamonem) dodadzą Ci energii i rozgrzeją przed wyjściem z domu w chłodny dzień;

Nie zapominaj w swej diecie o białku, przyspiesza ono produkcję ciepła w organizmie; 

Zupy, zupy, zupy. Jedz warzywne zupy. Gorący wywar z warzyw, to wspaniały sposób na rozgrzanie się po powrocie z pracy. Polecamy do tego warzywa sezonowe np. marchewkę, pietruszkę, seler, jarmuż, por, dynię, chrzan i przyprawy, takie jak pieprz cayenne, imbir, koper, kolendra czy curry; 

Pij rozgrzewające herbatki owocowe i ziołowe z sokiem z cytryny, cynamonem, miodem, imbirem, anyżem lub  goździkami; 

Pomimo tego, iż na dworze wieje i pada, nie unikaj ćwiczeń i spacerów na wolnym powietrzu. 

Kliknij i dowiedz się czegoś na temat diety Montignaca.