pomarańczowa skórka

Dieta antycellulitowa


Większość z nas wie czym jest cellulit. Jeżeli nie znamy naukowej definicji, to najczęściej i tak potrafimy go zidentyfikować w lustrzanym odbiciu. Czym są te podskórne grudki? Otóż, jest to tkanka tłuszczowa rozłożona nierównomiernie. Uda, pośladki i ramiona, to miejsca w których występuje on najczęściej. Nie ma łatwych sposobów na jego usunięcie. Salony kosmetyczne, drogerie i apteki sprzedają tabletki, balsamy, kuracje antycellulitowe, niedające większych skutków.

Jak pozbyć się cellulitu?

Drogą, którą powinnyśmy podążyć jest zmiana diety, stylu życia i aktywność fizyczna.

Jeżeli chodzi o dietę, to powinna ona w przeważającej ilości składać się z warzyw i owoców, w celu oczyszczenia naszego organizmu. Warto pamiętać o spożywaniu pokarmów, które dostarczą nam antyoksydantów, zmniejszających stany zapalne w tkankach. Ważne są także albuminy, znajdujące się w białku jaja kurzego, bądź w mleku, gdyż zmniejszają obrzęk tkanek. Przeciwobrzękowo działa także potas, którego bogatym źródłem jest sałata, pomidor i ziemniak.

Z diety antycellulitowej należy wyeliminować potrawy ostre, tłuste, słodkie i słone, gdyż sprzyjają one gromadzeniu się wody w organizmie. 

Lista produktów “antycellulitowych”

Jest kilka produktów określonych mianem antycellulitowych:

  • brokuły,
  • szparagi,
  • ryby,
  • egzotyczne owoce.

Inne wskazówki

  • Jedz 4-5 posiłki dziennie,
  • Pij dużą ilość płynów, typu zielona herbata, ziołowa herbata i woda,
  • Wyklucz picie nopojów gazowanych,
  • Ogranicz picie kawy i czarnej herbaty,

Najlepsze efekty w walce z “pomarańczową skórką” można osiągnąć stosując różnorodne działania w jednym czasie. Połącz więc zdrową dietę, aktywność fizyczną i pielęgnację kosmetyczną w swojej strategii, a w znacznym stopniu  zwiększysz swoje szanse na sukces. 

Kliknij i dowiedz się czegoś na temat terapii leczniczo-odmładzającej.