alt="dieta_kopenhaska"

Dieta Kopenhaska


Dieta kopenhaska jest dietą trzynastodniową. Trudno uwierzyć, że w tak krótkim czasie można zgubić  od siedmiu do dwudziestu kilogramów. Dieta ta często jest stosowana, jako przedwakacyjna “ostatnia deska ratunku”, umożliwiająca efektowne zaprezentowanie się w bikini.

Dieta kopenhaska- ogólne zasady

  • Kuracji nie powinno powtarzać się częściej niż raz na dwa lata.
  • Całkowicie niedozwolonymi produktami spożywczymi są:: alkohol, słodycze i produkty zbożowe.
  • Godziny posiłków są także wyznaczone: śniadanie 8:00-9:00, obiad 12:00-14:00, a kolacja 17:00-18:00,
  • Ilość przyjmowanej wody niegazowanej powinna przekraczać 1,5l dziennie.

Jadłospis diety

Jadłospis jest z góry ustalony i wygląda następująco:

  • Dzień 1. i 8.

śniadanie: kubek kawy z kostką cukru,
obiad: 2 jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, pomidor,
kolacja: befsztyk wołowy, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny,

  • Dzień 2. i 9.

śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru,
obiad: befsztyk wołowy, 5 liści sałaty z łyżką oliwy i sokiem z cytryny, owoc
kolacja: plaster chudej szynki, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego,

  • Dzień 3. i 10.

śniadanie: kubek kawy z kostką cukru, grzanka,
obiad: szklanka gotowanego szpinaku, pomidor, świeży owoc,
kolacja: 2 jajka na twardo, plaster szynki, 5 liści sałaty z oliwą i sokiem z cytryny,

  • Dzień 4. i 11.

śniadanie: kubek kawy z kostką cukru,
obiad: jajko na twardo, tarta marchewka, małe opakowanie twarożku,
kolacja: 1/2 szklanki kompotu, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego,

  • Dzień 5. i 12.

śniadanie: duża tarta marchewka z cytryną,
obiad: 300 g chudej ryby gotowanej na parze,
kolacja: befsztyk wołowy, 5 liści sałaty,

  • Dzień 6. i 13.

śniadanie: kubek kawy z kostką cukru, grzanka,
obiad: cały kurczak gotowany, 5 liści sałaty z olejem i cytryną,
kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchew,

  • Dzień 7.

śniadanie: herbata,
obiad: kawałek chudego mięsa z grilla, owoc,
kolacja: nic

Wnioski

Po przeanalizowaniu powyższego menu nasuwają się dwie myśli.

1) Trzynaście dni – mniej niż dwa tygodnie, a musi ciągnąć się w nieskończoność.

2) Tzw. “dieta cud” przypuszczalnie jest tematem kontrowersji. Jadłospis jest mało zróżnicowany, co może wpłynąć na zdrowie, złe samopoczucie, osłabienie. Nagły spadek wagi ciała, także nie jest korzystny dla zdrowia. Tak restrykcyjna dieta może zaburzyć procesy trawienne i metaboliczne. Brak fazy stabilizacji zwiększa ryzyko pojawienia się tzw. efektu jojo.

Dietetycy przestrzegają przed dieta kopenhaską i wskazują na konieczność kontroli lekarskiej podczas jej stosowania. Przede wszystkim odradzana jest osobom cierpiącym na nadciśnienie tętnicze, choroby układu pokarmowego, oraz kobietom w ciąży i karmiącym.

Kliknij i przeczytaj także podstawowe założenia diety wegetariańskiej.

Na podstawie:
www.poradnikzdrowie.pl
www.kopenhaska.eu
www.fitness.sport.pl

Polecamy smaczny catering dietetyczny dla Krakowa i okolic.