alt="Dieta_samuraja"

Dieta Samuraja


Zasady diety Samuraja przybliża nam Nate Miyaki w swojej książce “The Samurai Diet. The Science & Strategy of Winning the Fat Loss War”. Pokrywają się one częściowo ze znaną nam dietą Paleo. Główną jednak różnicą jest poszerzenie dopuszczalnych grup produktów spożywczych o bezglutenowe źródła węglowodanów.

Ogólne zasady

Dieta dopuszcza

  • Mięso, ryby, owoce morza, jajka
  • Owoce i warzywa
  • Pseudozboża i zboża  (chia, amarantus, komosa ryżowa, gryka, kasza gryczana, kasza jaglana, ryż biały, ryż basmati),
  • Bulwy (ziemniaki, bataty, topinambur)
  • Orzechy i nasiona

Dieta wyklucza

  • Gluten
  • Nabiał
  • Słodziki
  • Syrop glukozowo-fruktozowy
  • Tłuszcze trans
  • Oleje rafinowane

Korzyści:

  • Uszczelnienie jelit
  • Szybsza regeneracja po treningu
  • Poprawa samopoczucia
  • Poprawa wchłaniania żelaza

Dieta Samuraja, to nie gotowy jadłospis. Każdy z nas jest inny i dobiera strategię pasującą do własnych potrzeb, oczekiwań i celów.

Autor wymienia dwa systemy różniące się od siebie porą spożywania węglowodanów.

  • System Carb back loading. Dzień rozpoczynamy od posiłku składającego się z białka i tłuszczy np. jajecznicy z dodatkami warzyw, bądź koktajlu z surowych żółtek, banana, mleka kokosowego i awokado. Węglowodany spożywane są od pory popołudniowej do późnego wieczoru.
  • System Carb targeting. Dzień rozpoczynamy od spożycia węglowodanów.

Dieta Samuraja przeznaczona jest dla osób aktywnych, chcących zadbać o własne zdrowie i wygląd. Nate Miyaki proponuje dietę bardziej zróżnicowaną i bardziej ekonomiczną dla konsumenta niż dieta Paleo. Kładzie nacisk na to, aby kupowana żywność była pochodzenia organicznego, aby nie spożywać produktów przetworzonych lub tych po nadmiernej obróbce termicznej.  Pomimo tego, iż pewnych granic nie można w niej przeskoczyć jest bardziej elastyczna i mniej restrykcyjna niż inne diety białkowo-tłuszczowe. Brak narzuconego odgórnie jadłospisu na kolejne dni tygodnia, miesiąca, roku sprawia, iż można dopasować ją do indywidualnych potrzeb osób ją stosujących.

Powyżej wymieniliśmy tylko ogólne założenia diety Samuraja. Jeżeli macie ochotę zgłębić temat, to zachęcamy do przeczytania książki pod tytułem  “The Samurai diet. The Science & Strategy of Winning the Fat Loss War”, której autorem jest Nate Miyaki.

Na podstawie:
https://www.t-nation.com/diet-fat-loss/samurai-tweaks-to-eating-plans
http://www.freestylefitnessaddiction.com/guest-post-5-fat-loss-lessons-from-the-samurai-diet/

Wypróbuj najsmaczniejszy catering dietetycznych w Krakowie.