South Beach Diet

Dieta South Beach


Dieta South Beach, to popularny program odchudzający, stworzony przez kardiologa Artura Agatona w roku 2003 i opisany w książce pt. “The South Beach Diet: the Delicious, Doctor-Designed, Foolproof Plan for Fast and Healthy Weight Loss”. Nazwa diety pochodzi od plaży South Beach, znajdującej się w Miami na Florydzie.Dieta South Beach należy do diet niskowęglowodanowych.
Głównymi jej składnikami są zdrowe tłuszcze i białko.

Cel diety

Utrata masy ciała, to nie jedyny powód jej stosowania. Wpływa ona korzystnie także na zdrowie układu sercowo-naczyniowego. Osoby decydujące się na ten plan, przede wszystkim kierują się chęcią zmiany swego stylu odżywiania na zdrowszy.

Szczegóły

Dieta South Beach z powodzeniem może być stosowana przez całe życie, gdyż składa się ze złożonych węglowodanów, chudego mięsa, zdrowych tłuszczy, warzyw i owoców.

Badania naukowe dowodzą, że wysoki poziom cukru we krwi zwiększa apetyt, prowadzi do wzrostu masy ciała, a zakończyć może się cukrzycą i chorobami układu krążenia. Dieta South Beach edukuje swoich zwolenników w zakresie znaczenia zdrowych tłuszczy w diecie oraz zachęca do jedzenia błonnika, nasion, warzyw i owoców. Zwykle, przy stosowaniu diet niskowęglowodanowych, nie zaleca się spożywania więcej niż 50-100 g cukru dziennie, jednak na diecie South Beach ilość ta jest zwiększona do 140 g dziennie.

3 Fazy diety diety South Beach
  • 1 faza. Pierwsze dwa tygodnie zaplanowane są tak, by zlikwidować apetyt na cukier.  Na tym etapie rezygnuje się ze wszystkich węglowodanów, w tym chleba, makaronu, ryżu i owoców. Dozwolonymi produktami spożywczymi są owoce morza,  chude mięso, produkty sojowe,  warzywa, odtłuszczony nabiał, nasiona, awokado i orzechy.
  • 2 faza. Ten etap trwa dłużej, aż do osiągnięcia wymarzonej wagi. Powoli włączane do jadłospis są produkty wykluczone w fazie 1, np. pełnoziarniste pieczywo, pełnoziarnisty makaron, brązowy ryż, owoce i warzywa.
  • 3 faza. Jest to faza utrzymania osiągniętych rezultatów. Stosuje się w niej wszystkie zasady zdrowego żywienia wprowadzone w fazach poprzednich.
Przykładowe menu diety South Beach
  • Śniadanie- omlet z wędzonym łososiem lub gotowane jajko ze szpinakiem i kawałkiem szynki. Do picia kawa bądź herbata.
  • Obiad- sałatka warzywna z krewetkami.
  • Deser- sernik ricotta.
  • Kolacja- grillowane warzywa z rybą, kurczakiem, bądź wieprzowina z sałatką.

Kliknij i poznaj listę produktów spożywczych o właściwościach antynowotworowych.

Na podstawie:
http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/weight-loss/in-depth/south-beach-diet/art-20048491
http://health.usnews.com/best-diet/south-beach-diet
http://www.prevention.com/weight-loss/diets/south-beach-diet-sample-meal-plan