kolagen w diecie

Kolagen w diecie


Kolagen, czyli białko strukturalne, jest jednym z głównych składników tkanki łącznej. Znajduje się w przestrzeni międzykomórkowej. Jest budulcem narządów człowieka. 

Kolagen odpowiada nie tylko za jędrność skóry, ale także za elastyczność wszystkich narządów, chrząstek, żył i tętnic, oraz za produkcję odpowiedniej ilości mazi stawowej.

Kolagen w naszym ciele:

  • 90% gałki ocznej
  • 90% kości
  • 60% wątroby
  • 40% mięśnia sercowego

Produkcja kolagenu zmniejsza się po 25 roku życia, a około 60-70 roku życia całkowicie zanika.

Objawy niedoboru

  • Powstawanie zmarszczek
  • Cellulit
  • Łamliwość włosów i ich wypadanie
  • Łamliwość  kości
  • Żylaki
  • Tętniaki
  • Przepuklina
  • Osteoporoza
  • Reumatoidalne zapalenie stawów

Kolagen w diecie

W dzisiejszych czasach suplementy są ogólnodostępne. Można zakupić je w internecie, czy w aptece.

Naturalna suplementacja jest jednak najlepsza. Wystarczy wybrać się do dobrego sklepu mięsnego w którym znajdziecie wszystko, co będzie wam potrzebne do wzbogacenia diety w kolagen.

Najlepsze/ naturalne źródła kolagenu:

  • Wywar z kurzych lub wieprzowych nóżek
  • Galaretka wieprzowa, drobiowa
  • Ryba w galarecie
  • Galaretka owocowa
  • Skóra wieprzowa
  • Salceson
  • Parówki
  • Pasztet

Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie wszystkim mogą smakować powyższe produkty. Warto jednak włączyć je do swojej diety. Dzięki nim będziemy cieszyć się młodością dłużej.

Jeżeli kogoś brzydzą nóżki, może zawsze zakupić 2 kg szpikowych kości wieprzowych lub wołowych i przyrządzić z nich rosół. Kości muszą być rozcięte tak, by szpik mógł z nich wypływać. Gotuj je przez 3 godziny w 5 litrach wody, pod koniec dodaj pora, paprykę, marchewkę i dopraw według uznania.

Smacznego!

Kliknij i dowiedz się czegoś na temat kuchni pięciu przemian.