10 superfoods na mocne kości

10 superfoods na mocne kości


W przypadku słabych kości, zwykle zaleca się zwiększenie spożycia ilości produktów mlecznych.

Co jednak, jeżeli ich nie lubimy lub jesteśmy na nie uczuleni?

Superfoods na mocne kości

  1. Ciemnozielone warzywa np. bok choy, jarmuż, kapusta pekińska, kapusta włoska.
    Przykładowo, półtorej szklanki liści rzepy jest w stanie pokryć do 20% naszego dziennego zapotrzebowania na wapń.
    Warzywa te także są źródłem witaminy K, która może zmniejszyć ryzyko zachorowania na osteoporozę.
  2. Produkty zawierające dużą ilość magnezu i potasu. Niski poziom magnezu może oznaczać niski poziom witaminy D, co również osłabia kości. Pieczony słodki ziemniak średniej wielkości zawiera 31 mg magnezu i 542 mg potasu.
  3. Produkty zawierające dużą ilość witaminy C np. grejpfrut. Witamina C przeciwdziała ubytkom w kości. Jeden średni grejpfrut zawiera 91 mg witaminy C, czyli zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na nią organizmu.
  4. Figi. Pięć średniej wielkości owoców zawierają 120 mg wapnia, a także potas i magnez.
  5. Łosoś. Jest bogaty w witaminę D, oraz wapń. W 85 gramach łososia z puszki znajduje się 183 mg wapnia.
  6. Masło migdałowe. Dwie łyżki masła migdałowego zawiera 112 mg wapnia i 240 mg potasu.
  7. Tofu. W 170 g tofu znajduje się 400 mg wapnia.
  8. Suszone owoce. Suszone śliwki sprawiają, iż w diecie bogatej w wapń i witaminę D kości są silniejsze i mniej narażone na destrukcję.
  9. Syrop z melasy. Jest on bardziej wartościowy niż cukier. W  jednej łyżce znajduje się 41 mg wapnia.
  10. Mleko pochodzenia roślinnego np. mleko kokosowe, mleko migdałowe.

Osobom, które nie mogą lub nie chcą jeść nabiału, Nutridieta- catering dietetyczny oferuje dietę Lactose Free .
Jest to wygodna opcja dla każdego, kto pomimo nietolerancji pokarmowych chce zatroszczyć się o własny organizm i dostarczyć mu wszystkich niezbędnych wartości odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania.