dostawa dietetycznych posiłków - awokado

Awokado – zalety i znaczenie w diecie


Awokado. Na śniadanie, obiad i kolację.
Jednym ze składników diety pudełkowej gwarantującej pełnowartościowe i lekkostrawne posiłki jest awokado. Powszechnie kojarzone z meksykańskim sosem przyrządzanym już od czasów starożytnych – tzw. Guacaomole. Jednak awokado to owoc wielozadaniowy. Dostawa dietetycznych posiłków udowodni Ci, że pasuje wręcz do wszystkiego – od sałatek aż po aromatyczne zupy. Swoje zastosowanie znajduje zarówno jako składnik smoothies jak i zastępstwo masła podczas przygotowywania kanapek na śniadanie czy kolację.

Zbawienny wpływ na układ trawienny.

Awokado to jeden z najbardziej korzystnie wpływających na zdrowie owoców. Zawiera mnóstwo pożytecznych tłuszczów, białek, a przede wszystkim, wspomagającego trawienie, błonnika. Wypróbuj już dziś jedną z naszych diet i ciesz się smakiem awokado w postaci np. pysznego chłodnika z awokado, z dodatkiem ogórka. To tylko jedna z wielu propozycji wykorzystania tego uniwersalnego i zdrowego owocu, który dzięki dostawie dietetycznych posiłków na stałe wpisze się w Twój jadłospis.

Jeden owoc – wiele korzyści.

Lista korzyści wypływająca z jedzenia awokado jest naprawdę długa. Oto kilka najważniejszych powodów, dla których warto je jeść:

  • Największą zaletą – wbrew pozorom – jest tłuszcz. Awokado to jeden z najbardziej kalorycznych owoców. Zawarte w nim dobrej jakości tłuszcze sprawiają, że przez długi czas odczujesz się uczucie sytości, przez co zapomnisz o podjadaniu! Ponadto, tłuszcze te, przyspieszają tempo metabolizmu organizmu ludzkiego, a co za tym idzie – przyczyniają się do zmniejszenia masy ciała.
  • Awokado przyczynia się również do obniżenia ciśnienia krwi w ludzkim organizmie. A to za sprawą dużej zawartości potasu, który wpływa na obniżenie ciśnienia krwi u osób z nadciśnieniem oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru mózgu.
  • Odmiana awokado Hass zapobiega rozwojowi raka jamy ustnej. Zawarte w niej związki fitochemiczne powstrzymują rozrost komórek rakowych. Wyniszczają komórki przedrakowe, jednocześnie nie naruszając komórek zdrowych.
  • Ponadto awokado posiada dużą zawartość witamin A, C i E, które są przeciwutleniaczami spowalniającymi proces starzenia się organizmu. Awokado wpływa również pozytywnie na pracę wątroby, układu nerwowego, a także funkcjonowanie żołądka i jelit.

Awokado to owoc uniwersalny – zjedz nawet pestkę!

Co ciekawe! We wnętrzu znajdziesz pestkę, która również jest jadalna. Mało tego! Jest ona równie pożyteczna dla ludzkiego organizmu co cały owoc. Pestka posiada najwięcej przeciwutleniaczy zawartych w całym owocu, a także wiele błonnika nierozpuszczalnego w wodzie oraz pożywne oleje. Jak w prosty sposób zjeść awokado razem z pestką? Wystarczy pestkę przekroić na mniejsze cząstki i podczas miksowania, np. do smoothie czy kremowej zupy, dorzucić jedną z nich. W ten sposób przyswoisz znacznie więcej korzystnych składników odżywczych zawartych w całym owocu.