Olej lniany

Olej lniany


Olej lniany nie jest częstym gościem na naszych stołach, choć jego prozdrowotne właściwości przewyższają znacznie inne produkty chętniej stosowane przez gospodynie w swoich domach. 

Właściwości i zastosowanie oleju lnianego
Olej lniany bogaty jest w bioaktywne związki, takie jak  lignany, nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3, omega-6, omega-9), oraz w nasycone kwasy tłuszczowe i witaminę E.
Wielonienasycone kwasy tłuszczowe:

  • obniżają poziom cholesterolu we krwi (zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia),
  • regulują ciśnienie tętnicze krwi,
  • regulują pracę układu nerwowego,
  • wspomagają pracę układu sercowo-naczyniowego,
  • stanowią budulec błon komórkowych.

Pani dr. Johanna Budwig, wykryła niedobory kwasów omega-3, fosfatydów i lipoprotein u wszystkich pacjentów onkologicznych, przez siebie przebadanych. Ich zdrowie ulegało znacznej poprawie, po zastosowaniu suplementacji. Na podstawie swoich badań wykryła zależność pomiędzy niedoborem kwasów omega-3 w organizmie, a rozwojem nowotworu. Dr. Budwig zalecała spożywanie pasty z chudego sera i oleju lnianego wszystkim, którzy walczą z nawotworem lub chcą go uniknąć.

Z czym go jeść?
Olej lniany można wykorzystać w kuchni na wiele sposobów, np. jako zamiennik masła, składnik sałatek lub koktajli.
Należy spożywać go wyłącznie na zimno.

Kliknij i przeczytaj również o właściwościach prozdrowotnych ostropestu plamistego.

Na podstawie:
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/przydatne-w-kuchni/olej-lniany-obniaza-cholesterol-wlasciwosci-oleju-lnianego_36389.html