awokado a odchudzanie

Awokado a odchudzanie


Awokado, inaczej smaczliwka, jest drzewem z rodziny wawrzynowatych. Rośnie w klimacie tropikalnym i subtropikalnym. Jego owoce, mimo to, iż bardzo kaloryczne, sprzyjają osiągnięciu smukłej sylwetki, oraz stanowią bogate źródło witamin i minerałów.

Dlaczego warto jeść awokado?

Owoc ten, to istna skarbnica substancji odżywczych, minerałów i witamin. Jest bogaty w wapń, potasfosfor, witaminy A, B1, B2, C, E, PP, K, H, oraz kwas pantotenowy.

Kto powinien jeść awokado?

Wszyscy. Zwłaszcza osoby chorujące na miażdżycę, nadciśnienie tętnicze, cukrzycę, wysoki cholesterol, zapalenie oskrzeli, bóle brzucha i biegunki. Awokado poprawia pracę mózgu, chroni serce przed chorobami. Jest zalecany kobietom w ciąży, gdyż zawiera dużą ilość kwasu foliowego. Poza tym chroni wzrok za sprawą luteiny, oraz działa odmładzająco ze względu na glutation (antyoksydant).

Nienasycone kwasy tłuszczowe a odchodzanie.

Kaloryczność tego owocu jest duża, gdyż głównym jego składnikiem są tłuszcze. Pomimo to, wspomaga on odchudzanie. Nienasycone kwasy tłuszczowe przyspieszają proces metabolizmu i obniżają poziom cholesterolu we krwi.

Awokado w diecie.

Owoc ten można przygotować na wiele sposobów. Zależnie od naszego samopoczucia, możemy tworzyć z niego przekąski na słodko, ostro lub słono. Polecamy spróbować różnych wersji:

  • jako dodatek do konapki lub sałatki,
  • jako zamiennik masła lub margaryny,
  • w guacamole,
  •  jako składnik deseru np. ciasta, musu, lub puddingu.

Poniżej podajemy przepis na jeden z naszych ulubionych sposobów przyrządzania awokado- czekoladowy pudding 🙂

Przepis na czekoladowy pudding z awokado:

Składniki:

  • 2 duże, obrane awokado
  • 170 g niesłodzonego cacao
  • 170 g brązowego cukru
  • 100 ml mleczka kokosowego
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • szczypta cynamonu

Sposób przygotowania:

  • Włóż wszystkie składniki do blendera.
  • Zmiksuj składniki na gładką masę.
  • Włóż do lodówki na 30 minut.

Smacznego! 

Kliknij i poznaj prozdrowotne właściwości grejpfruta.

Na podstawie: 
http://bonavita.pl/awokado-i-jego-wlasciwosci-zdrowotne

http://www.telegraph.co.uk/food-and-drink/features/avocado-all-the-health-benefits-of-this-superfood/
http://allrecipes.com/recipe/234324/chocolate-avocado-pudding/