Sposoby na zdrowe i piękne paznokcie


Zdrowe i pięknie wyglądające paznokcie, to nie lada atrybut – zwłaszcza dla kobiet. Połamane, rozwarstwiające się i przebarwione płytki nie stanowią elementu schludnego wyglądu.

Dbamy, pielęgnujemy, ale wciąż nie wyglądają jak wyglądać powinny?

Należy przede wszystkim zadbać o naszą dietę. Brak potrzebnych mikroelementów, makroelementów i witamin wpływa negatywnie na nasze zdrowie i wygląd.

Najważniejszymi dla omawianego tematu są:

Witamina A, która  zapobiega wysychaniu skóry dookoła paznokcia.

Witamina B, która zadba o zdrowy wygląd płytki i brak jej łamliwości.

Witamina E, cynk, wapń, fosfor, krzem i magnez są natomiast niezbędne do wzmocnienia i prawidłowego rośnięcia paznokcia.

Kliknij TU, a znajdziesz mikroelementy, makroelementy i witaminy z przyporządkowanymi produktami spożywczymi będącymi ich najlepszym źródłem. Jest to przydatna “ściągawka”, której używać powinno się przy układaniu codziennego jadłospisu.

Zadbaj o to, aby twoja dieta była zdrowa, zróżnicowana i zbilansowana, a niezdrowy wygląd twoich paznokci przejdzie w zapomnienie. Pamiętaj: “Jesteś tym, co jesz”.

Oprócz zmiany w diecie, można także spróbować “domowych” i naturalnych sposobów na wzmocnienie paznokci.

Wywar z łyżki nasion kopru włoskiego. Po prostu zalej je szklanką wrzątku, zakryj talerzykiem i odstaw. Po wystygnięciu nacieraj paznokcie codziennie. Powtarzaj tę czynność przez minimum 2 tygodnie. Przechowuj w lodówce.

Wywar z dwóch łyżek skrzypu i dwóch łyżek nasion kopru włoskiego. Jak poprzednio, zalewamy szklanką wrzątku i przykrywamy. Po wystygnięciu odcedzamy i nacieramy 1-2 razy dziennie. Przechowuj w lodówce.

Kąpiel z łyżeczki pokrzywy i łyżki siemienia lnianego. Zalewamy wrzątkiem, mieszamy i przykrywamy. Czekamy, aż temperatura się obniży i wkładamy palce do miseczki z przyjemnie ciepłą miksturą. Moczymy przez 10 minut.

Kąpiel w ciepłej oliwie. Lekko podgrzej ¼ szklanki oliwy z oliwek, przelej do miseczki i dodaj soku z cytryny. Mocz paznokcie przez 15-20 minut.

Wcieranie oliwy z oliwek, olejku (rycynowego; z kiełków pszenicy; arganowego; lnianego), masła roślinnego także wzmocni płytkę paznokcia i nawilży skórki.

Wszystkie podane sposoby bazują na dwóch ważnych zasadach: zdrowo i naturalnie!

Źródło:

http://polki.pl/moda-i-uroda/paznokcie,co-zrobic-zeby-miec-mocne-paznokcie,10290336,artykul.html

http://tipy.interia.pl/artykul_12677,jak-miec-zdrowe-paznokcie.html

http://www.babkazielna.pl/2015/08/naturalne-sposoby-na-mocne-i-zdrowe.html

http://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=68893