zdrowe włosy

Piękne włosy – Dieta i pielęgnacja ziołami


Utrzymanie zdrowych i lśniących włosów wymaga systematycznej ich pielęgnacji, odpowiedniego strzyżenia, mycia i szczotkowania.

Niewielu z nas ma na to wszystko czas. Zaniedbanie skóry głowy i włosów może w krotkim czasie zakończyć  się ich wypadaniem, łamaniem, wystąpieniem łojotoku, łupieżu i zaniku pigmentacji.

Sposoby na poprawę kondycji włosów:

  • stosowanie pełnowartościowej i zbilansowanej diety,
  • ich skrócenie,
  • pielęgnacja, przy użyciu naturalnych środków (zioła).

Jeżeli chodzi o sposób odżywiania, to bardzo ważnym jest przyjmowanie dużej ilość białka, witaminy E i A, selenu, miedzi, cynku i żelaza. Zbilansowana i różnorodna dieta dostarczy nam potrzebnych substancji odżywczych do zapewnienia naszym włosom zdrowia.

Dieta na zdrowe włosy. Co jeść?

  • ryby morskie,
  • kurze jaja,
  • mięso,
  • suszone morele,
  • kakao,
  • brokuły,
  • fasolkę szparagową,
  • kaszę gryczaną,
  • kaszę jaglaną.

Unikać natomiast powinniśmy żywności wysoko przetworzonej i fast foodów.  

Zioła na piękne i zdrowe włosy

Łopian–  wzmacnia, przyspiesza porost włosów i usuwa łupież (płukanie włosów odwarem z korzenia).

Kora dębu– działa przeciwłojotokowo.

Ziele krwawnika– wzmacniającego cebulki włosów.

Skrzyp polny– usuwa łupież (płukanie skóry głowy odwarem), działa ściągająco (przeciwdziała wypadaniu) i odkażająco. 

Pokrzywa–  wzmacnia i regeneruje włosy.

Korzeń tataraku– nadaje włosom jedwabistość.

Szyszki chmielu– nadaje włosom puszystość.

Płukanie włosów odwarami ziołowymi także może podkreślić ich kolor. 

Barwy jasnozłocistej nabierają przez systematyczne mycie ich w odwarze z kłącza tataraku, ziela dziurawca, kwiatu rumianku, liścia szałwii lub korzenia łopianu. Z kolei, gdy marzy nam się kolor ciemniejszy, powinniśmy sięgnąć po liście orzecha włoskiego.

Kliknij i dowiedz się czegoś na temat terapii leczniczo-odmładzającej.

Na podstawie:
http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/domowa-apteczka/ziola-sprawia-ze-wlosy-beda-mocne-i-lsniace_35663.html