Superfoods i ciekawostki o produktach spożywczych

10 superfoods na mocne kości

W przypadku słabych kości zalecane są zazwyczaj produkty mleczne na uzupełnienie niedoboru wapnia. Mamy dla was 10 zaskakujących superfoods w których także występuje spora ilość tego minerału. Czytaj więcej

Szparag lekarski

Białe, zielone, czy fioletowe…
Należą one do jednego gatunku, a kolor zależy jedynie od sposobu ich uprawy.
Szparagi są warzywem widywanym w supermarketach, lecz nie goszczącym zbyt często na naszych stołach.  Nadeszła więc pora, aby przyjrzeć się im bliżej. Czytaj więcej

Olej magnezowy

Olej magnezowy, to nic innego, jak 31% roztwór nasycony chlorku magnezu o oleistej konsystencji. Minerał ten znajduje się 1600-2000 metrów pod ziemią na obszarze dawnego Morza Cechsztyńskiego (rozciągającego się niegdyś od Anglii po Rosję). Wydobycie rozpoczęto w roku 1982 roku. Czytaj więcej

Żurawina

Żurawina, to owoc o nietypowym smaku, trochę kwaśny, trochę gorzki.  Najczęściej sięgamy po nią w sytuacjach kryzysowych (zapalenie pęcherza/ dróg moczowych). Spożywanie jej niesie jednak za sobą tak wiele korzyści zdrowotnych, że warto przyjrzeć się jej bliżej. 

Czytaj więcej

dostawa dietetycznych posiłków - awokado

Awokado – zalety i znaczenie w diecie

Awokado. Na śniadanie, obiad i kolację.

Jednym ze składników diety pudełkowej gwarantującej pełnowartościowe i lekkostrawne posiłki jest awokado. Powszechnie kojarzone z meksykańskim sosem przyrządzanym już od czasów starożytnych – tzw. Guacaomole. Jednak awokado to owoc wielozadaniowy. Dostawa dietetycznych posiłków udowodni Ci, że pasuje wręcz do wszystkiego – od sałatek aż po aromatyczne zupy. Swoje zastosowanie znajduje zarówno jako składnik smoothies jak i zastępstwo masła podczas przygotowywania kanapek na śniadanie czy kolację.

Zbawienny wpływ na układ trawienny.

Awokado to jeden z najbardziej korzystnie wpływających na zdrowie owoców. Zawiera mnóstwo pożytecznych tłuszczów, białek, a przede wszystkim, wspomagającego trawienie, błonnika. Wypróbuj już dziś jedną z naszych diet i ciesz się smakiem awokado w postaci np. pysznego chłodnika z awokado, z dodatkiem ogórka. To tylko jedna z wielu propozycji wykorzystania tego uniwersalnego i zdrowego owocu, który dzięki dostawie dietetycznych posiłków na stałe wpisze się w Twój jadłospis.

Jeden owoc – wiele korzyści.

Lista korzyści wypływająca z jedzenia awokado jest naprawdę długa. Oto kilka najważniejszych powodów, dla których warto je jeść:

  • Największą zaletą – wbrew pozorom – jest tłuszcz. Awokado to jeden z najbardziej kalorycznych owoców. Zawarte w nim dobrej jakości tłuszcze sprawiają, że przez długi czas odczujesz się uczucie sytości, przez co zapomnisz o podjadaniu! Ponadto, tłuszcze te, przyspieszają tempo metabolizmu organizmu ludzkiego, a co za tym idzie – przyczyniają się do zmniejszenia masy ciała.
  • Awokado przyczynia się również do obniżenia ciśnienia krwi w ludzkim organizmie. A to za sprawą dużej zawartości potasu, który wpływa na obniżenie ciśnienia krwi u osób z nadciśnieniem oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru mózgu.
  • Odmiana awokado Hass zapobiega rozwojowi raka jamy ustnej. Zawarte w niej związki fitochemiczne powstrzymują rozrost komórek rakowych. Wyniszczają komórki przedrakowe, jednocześnie nie naruszając komórek zdrowych.
  • Ponadto awokado posiada dużą zawartość witamin A, C i E, które są przeciwutleniaczami spowalniającymi proces starzenia się organizmu. Awokado wpływa również pozytywnie na pracę wątroby, układu nerwowego, a także funkcjonowanie żołądka i jelit.

Awokado to owoc uniwersalny – zjedz nawet pestkę!

Co ciekawe! We wnętrzu znajdziesz pestkę, która również jest jadalna. Mało tego! Jest ona równie pożyteczna dla ludzkiego organizmu co cały owoc. Pestka posiada najwięcej przeciwutleniaczy zawartych w całym owocu, a także wiele błonnika nierozpuszczalnego w wodzie oraz pożywne oleje. Jak w prosty sposób zjeść awokado razem z pestką? Wystarczy pestkę przekroić na mniejsze cząstki i podczas miksowania, np. do smoothie czy kremowej zupy, dorzucić jedną z nich. W ten sposób przyswoisz znacznie więcej korzystnych składników odżywczych zawartych w całym owocu.

catering dietetyczny najtaniej

Znaczenie kurkumy w zdrowej diecie

Wypróbuj kurkumę – ciesz się zdrowiem każdego dnia!

Kurkuma to przyprawa, obok której nie można przejść obojętnie planując zdrową dietę. Wywiera wiele korzyści dla ludzkiego organizmu. Od powszechnie znanego działania przeciwzapalnego, poprzez oczyszczanie organizmu, aż po wspomaganie odchudzania. Dodawanie kurkumy do spożywanych potraw to rozsądne posunięcie, gdy mamy na celu zrzucenie zbędnych kilogramów. Ma ona bowiem właściwości odchudzające – przyspiesza tempo metabolizmu, wspomaga proces trawienia oraz zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Jeśli nie wiesz, jak wkomponować kurkumę w menu, możesz zdecydować się na  najtańszy catering dietetyczny od Nutridiety- wtedy kurkuma w smacznych potrawach zagości na stałe w Twoim codziennym menu!

Wszystko za sprawą kurkuminy

Dzięki diecie z dostawą do domu, masz pewność, że dostarczone posiłki skomponowane są ze starannie wyselekcjonowanych, świeżych, a przede wszystkim zdrowych składników – w tym przypraw. Kurkuma to jedna z nich. Poza właściwościami odchudzającymi, posiada również szereg innych – pożytecznych dla zdrowia. Wszystko za sprawą zawartego w niej mocnego przeciwutleniacza o silnym działaniu przeciwzapalnym – kurkuminy. To właśnie ten związek chemiczny nadaje przyprawie charakterystyczny, pomarańczowy kolor. Co ciekawe, skuteczność działania przeciwzapalnego kurkumy jest porównywalna z ogólnie dostępnymi współcześnie lekami! To ważna informacja dla osób zmagających się z przewlekłymi stanami zapalnymi lub tych, którzy chcą usprawnić pracę jelit.

Kurkuma – przyprawa dla Twojego zdrowia!

Poza wymienionymi dotychczas właściwościami zdrowotnymi kurkuma pomaga również w walce z nowotworami. Potwierdzono to licznymi badaniami naukowymi. Zawarta w niej kurkumina hamuje rozrost komórek rakowych, a nawet je zwalcza. Co istotne, przyprawa dzięki temu, że jest naturalna nie wywołuje żadnych efektów ubocznych. Warto także przypomnieć, że kurkumina jest słabo przyswajalna przez ludzki organizm. Z tego względu warto ją podawać w połączeniu z czarnym pieprzem – poprawia to w znacznym stopniu jej przyswajalność. Pozostałe korzyści dla organizmu to m.in. wspomaganie pracy trzustki oraz wątroby. Oczyszczanie krwi, obniżanie poziomu cholesterolu, a także pobudzanie wydzielania żółci. Co istotne dla kobiet – kurkuma przyczynia się także do zmniejszania bólów menstruacyjnych.

Nieodłączny element zdrowej diety

Kurkuma ma bardzo szerokie zastosowanie, co w połączeniu z wieloma właściwościami sprzyjającymi zdrowiu sprawia, że powinna być podstawowym składnikiem dobrze zaplanowanej diety. Wypróbuj już dziś catering dietetyczny najtaniej od Nutridiety i sprawdź w jakich potrawach odnajdziesz tę wyjątkową przyprawę!

Olej krokoszowy

Olej krokoszowy  jest olejem z krokosza barwierskiego (Carthamus tinctorius), który stosowany był już w starożytnym Egipcie do produkcji szminek i innych kolorowych kosmetyków. Roślina ma podobny smak do szafranu, więc wykorzystywana także bywa, jako jego tańszy zamiennik. Oryginalnie pochodzi z terenów Bliskiego Wschodu i Indii.
Czytaj więcej

Ostropest plamisty

Ostropest plamisty jest rośliną, która rośnie w warunkach naturalnych w rejonie basenu Morza Śródziemnego. W Polsce uprawiany jest na plantacjach. Występuje także pod nazwą “święty ocet”. Czytaj więcej

Olej lniany

Olej lniany nie jest częstym gościem na naszych stołach, choć jego prozdrowotne właściwości przewyższają znacznie inne produkty chętniej stosowane przez gospodynie w swoich domach.  Czytaj więcej

Właściwości i zastosowanie tataraku

Tatarak Zwyczajny

Tatarak zwyczajny pochodzi z Azji. Występuje pod nazwami: tatarak pospolity, kalmus, łącz, łobzie, lepich, bluszcz, ajer, szuwar, tatarskie ziele, tatarczuch. Czytaj więcej

Właściwości kaszy gryczanej i zastosowanie w diecie

Kasza gryczana

Kasza gryczana pojawiła się na terenach polski w XIII wieku. Stało się to za sprawą Tatarów, przez co do dzisiejszego dnia, gdzieniegdzie nazywana jest Tatarką. Czytaj więcej

Zastosowanie miodu w diecie

MIÓD- boski nektar

Nie od dziś wiadomo, że miód jest lekarstwem na wiele dolegliwości. Już Hipokrates i Pitagoras przypisywali mu wielką rolę w utrzymaniu zdrowia i długowieczności. Miód działa bakteriobójczo, wzmacnia serce, odżywia mózg, koi nerwy i goi rany. Czytaj więcej

Właściwości dzikiej róży

Dzika Róża

Dzika róża jest znana pod wieloma nazwami:  róża pospolita, róża polna, róża głogowa, róża cierniowa. Jest krzewem kolczastym, zwykle przekraczającym 1 m wysokości, o łukowato wygiętych pędach. Czytaj więcej

Wszystko o pączkach, kaloryczności i wartościach odżywczych

Pączki, pączuszki…

Tłusty czwartek obchodzony jest co roku w ostatni czwartek karnawału. Dzień wyczekiwany przez wielu. Dzień, w którym nawet osobom na diecie jest „wolno” rozkoszować się tym przysmakiem. Czytaj więcej

Właściwości oleju kokosowego

Olej kokosowy

Olej kokosowy produkowany jest z miąższu dojrzałych kokosów. Występujące w nim nasycone kwasy tłuszczowe pomagają utrzymać zdrowie mięśnia sercowego, Czytaj więcej

Właściwości grejpfruta

Grejpfrut

Obecnie Grejpfrut uprawiany jest w wielu zakątkach ziemi. Największymi jego dostawcami do Polski, są: Turcja, Chiny, Republika Płd. Afryki, Izrael i Hiszpania. Czytaj więcej

Informacje dlaczego warto jeść awokado

Awokado

Awokado, inaczej smaczliwka. Jest drzewem z rodziny wawrzynowatych. Rośnie w klimacie tropikalnym i subtropikalnym. Osiąga do 24 metrów wysokości. Jego liście są lancetowate, całobrzegie o długości do 25 centymetrów. Jego kwiaty Czytaj więcej

Czarnuszka – lek na wszystko

Czarnuszka jest jedną z tych roślin, której zastosowanie w medycynie ludowej i kosmetologii jest niezwykle szerokie. Jej tajniki i wspaniałe właściwości były znane już faraonowi Tutanchamonowi, Kleopatrze i Nefretete. Czytaj więcej

Słoneczniki- piękne i zdrowe

Słonecznik oryginalnie pochodzi z południowych terenów Ameryki Północnej, obszaru dzisiejszego Meksyku. Był czczony przez ludność tubylczą Indian jako symbol boga słońca, Czytaj więcej

Pokrzywa zwyczajna

Pokrzywa jest rośliną wieloletnią i osiąga nawet do 2 metrów wysokości. Jej liście są uważane za surowiec leczniczy, choć łodygi i korzenie także bogate są w dobroczynne substancje aktywne. Pokrzywa jest doceniana i wykorzystywana w medycynie naturalnej, jako remedium na wiele przypadłości. Czytaj więcej

Babka lancetowata

Od starożytności poważana była za swe dobroczynne, a nawet magiczne działanie. Współcześnie zapomniana.  Słusznie? Czytaj więcej

Nagietek Lekarski

Nagietek jest rośliną jednoroczną, wyrastającą do 60 cm wysokości, zarówno ozdobną jak i leczniczą. Należy ona do rodziny astrowatych. Czytaj więcej

Nori

“Nori”, jest słowem japońskim określającym jadalne wodorosty.
Istnieje około 150 rodzai wodorostów, z czego 20 można spotkać u wybrzeża Japonii. Czytaj więcej

Rumianek Pospolity

Roślina jednoroczna, wyrastająca do 50 cm wysokości. Rozmnaża się z nasion wysiewanych wprost do gruntu, najlepiej we wrześniu. Kwitnie w czerwcu. W czasie wegetacji Czytaj więcej

Mięta pieprzowa

Bylina wyrastająca do 80 cm. Wymaga gleby bogatej w wapń. Surowcem leczniczym są liście. Ścina się je, gdy wytwarzają się pączki kwiatowe, na wysokości 7-10 cm nad ziemią. Czytaj więcej

Kozieradka pospolita

Zwana także koniczyną grecką – należy do gatunku rośliny zielonej z rodziny bobowatych. Roślina roczna, wyrastająca do 60 cm. Ma charakterystyczny, trochę mdławy zapach. Rdzennie Czytaj więcej

Borówka Czernica

Inaczej zwana czarną borówką lub czarną jagodą, należy do rodziny roślin wrzosowatych. Borówka jest drobną krzewinką, tworzącą kępy i lite łany. Rozmnaża się za pomocą nasion oraz kłączy. Krzewinki osiągają pełnię rozwoju w wieku 5-8 lat. Liście ma jajowate, brzegiem Czytaj więcej

Zielona pietruszka

Pietruszka jest rośliną dwuletnią pochodzącą z rodziny selerowatych. Jej liście są pierzaste, połyskujące, kwiaty mają żółtozieloną barwę, a korzeń jest zazwyczaj biały. Czytaj więcej

Koper włoski

Koper włoski w naszych warunkach klimatycznych jest rośliną dwuletnią, wyrastającą do 150 cm. Jest miododajny. W pierwszym roku koper włoski wytwarza rozetę liści, oraz korzeń. Czytaj więcej

Mniszek lekarski

Znamy go pod nazwą mlecza lub dmuchawca. Rośliny tej nie sposób nie zauważyć w miesiącach kwiecień/maj na naszych łąkach i trawnikach miejskich. Często wykorzystywany jest przez dzieci w zabawach, plecieniu wianków, rozdmuchiwaniu białego puchu. Przez dorosłych natomiast Czytaj więcej

Rabarbar

Rabarbar ogrodowy, inaczej zwany rzewieniem ogrodowym. Jest to warzywo. Bylina należąca do rodziny rdestowatych. Ma ona długie i grube ogonki, których barwa może być Czytaj więcej

Kurkuma

Kurkuma, ekstrakt z rośliny kłącza ostryżu, nabywany przez nas w postaci żółtego proszku. Występuje w Azji, oraz krajach Bliskiego Wschodu i osiąga do 100 cm wysokości. W tych rejonach jest bardzo doceniana za swe lecznicze właściwości. Stosuje się ją także, jako przyprawa, oraz barwnik spożywczy. Czytaj więcej

Dlaczego powinniśmy jeść brukselkę?

Prawdziwą nazwą brukselki jest “kapusta brukselska”. Powstała, jako wynik skrzyżowania jarmużu z kapustą. W Belgii była uprawiana od stuleci, lecz w obecnym czasie jej największymi producentami są Holandia, Niemcy i Wielka Brytania. Jest to roślina Czytaj więcej

Jarmuż, roślina o silnym działaniu przeciwnowotworowym.

Jarmuż, jest rośliną dwuletnią, należącą do rodziny kapustowatych. Długość jego łodyg dochodzi nawet do jednego metra. Jej jadalną częścią są liście poskręcane na brzegach, tworzące rozety. Ich kolorystyka Czytaj więcej

Kapusta warzywna głowiasta

Kapusta warzywna głowiasta, popularnie nazywana kapustą głowiastą (Brassica oleracea L. var. capitata L.) – odmiana kapusty warzywnej. Roślina dwuletnia należąca do rodziny kapustowatych. Nie występuje w stanie dzikim, jedynie w uprawie. Czytaj więcej

Imbir- przyprawa, czy lekarstwo?

Roślina uprawiana w Azji, Ameryce południowej, Afryce i na Wyspach Oceanu Spokojnego. Jest on stosowany jako przyprawa w kuchni, ale także jako lecznicze zioło w medycynie naturalnej. Imbir lekarski był jedną z pierwszych Czytaj więcej

Jabłko- Lobo, McIntosh, Malinówka….

Jabłko, jest owocem jabłoni, która rozprzestrzeniła się z terenów Azji wschodniej poprzez Azję mniejszą na tereny Europy. Wzmianki o jabłku pojawiły się już w starożytnym Egipcie, Asyrii i Babilonie. W Polsce znaleziono ślady owoców w wykopaliskach Biskupina. Obecnie Czytaj więcej

Siemię lnianie

Siemię lniane, to oczywiście nic innego, jak nasiona lnu. Roślina ta należy do rodziny lnowatych. W strefie klimatu umiarkowanego i subtropikalnego występuje 180 gatunków, z czego na terenach Polski można spotkać 6 rosnących w warunkach naturalnych i parę innych pod uprawą.

Czytaj więcej

Chia, nasiona szałwii hiszpańskiej

Chia, także znana pod nazwą Szałwii Hiszpańskiej jest rośliną pochodzącą z Meksyku. Jej nasiona wyglądają na pierwszy rzut oka bardzo niepozornie, są małe o czarnym zabarwieniu. Już w dawnych czasach Aztekowie Czytaj więcej

Niedźwiedzi czosnek

Niedźwiedzi czosnek, znany także pod nazwą dziki, od wieków cieszy się pozytywną opinią na temat jego wyjątkowych właściwości zdrowotnych i walorów smakowych. Rośnie dziko na terenach Czytaj więcej